keskiviikko 31. joulukuuta 2014

jalkoja

kolmas päivä rannalla. kattelen ihmisten jalkoja. kaikki jalat on hauskoja, söpöjä tai omanlaisia. mää oon aina luullu että mulla on nätit jalat, mutta ne onki aika hassut: pienet, lyhyet, leveät eli lättnät kolmiseiskat ja varpaat  näyttää semosilta mini prinssinakeilta, muodottomilta pötkylöiltä. mulla ei oo isä- äiti- ja lapsivarpaita vaan mun kaikki varpaat on saman pitusia.



nyt mennään jalkalandiaan.

istun rantauolissa kaksinkerroin kippurassa. olen kattovinani kamerasta kuvia. kamera on ladattu ja ainaku tulee ohikulkijan varjo, niin laukasen, naps!
kukkaan ei huomaa, siis kukkaan ei huomaa että mulla ei oo kaikki muumit laaksossa tai kaikki murot kulhossa tai intiaanit kanootissa....
  tai siis kaikki varpaat tallessa!!!
kauheesti alastomia varpaita, semmosia ihan taviksia, jotka vaan ihan huvikseen maleksii. ei ne oo oikeesti mihinkään menossa, ne vaan kävelee ku ne ei viitti seisoaikkaan.





 kaiken värisiä ja kaiken kokosia, vitivalkosia turistien jalkoja ja sitten on noita kahvinpavun ruskeita aasialaisten jalkoja. tosi paljon jalkoja!
mitä vanhemmat jalat niin sitä hitaampia ne on. lapset menee niin lujaa ohi etten ehi laukasta!

turistit eli valkojalkaset on ensimmäisiä päiviä rannalla ja ne hakee tukea ja turvaa toisista jaloista. ne kulkee vierekkäin tai peräkkäin, siis neljän jalan ryhmissä. välillä jopa kuuden tai kahdeksan jalan porukoissa, yleensä alastomina.






paikalliset käyttää sandaaleita tai rokseja, varvastossujen kans ne käyttää sukkia.







joku pysähty mun tuolin etteen. tuli ihana tuoksu. mää en oo huomaavinaan, mulla ei oo nälkä. haluan vain lisää jalkoja, joitaki erilaisia. 
se on rapukauppias. se on sukkasillaan! ei suomessa rapukauppias oo sukkasillaan tai ei sen sukat ois ainakaan märät ja hiekkaset!

jalat ei piä koskaan toisia jalkoja jaloista kiinni, niinku kädet, siitä erottaa jalat ja kädet toisistaan.....niin ja kädet ei kulje maata pitkin!

JOO, HUOMENNA LUEN JONKU KIRJAN!


-minna-

1 kommentti: